Pages

Friday, September 28, 2012

Nostalgia!

25 years! Has it been so long? Really?

You could have taught me so much more. You would have been the best Grand Dad ever!

You spoiled me so, I know your grand daughter would have been a brat by now had you still been around.

Thank you! Thank you for the gift of wanting to know more, more about things, about history. Thank you for your stories about the places you visited, about your role, barely recognised, during the war. You told it like it was, just a bump in the road, but it was so much more.

Merci pour ton amour, pour m'avoir mise sur in piédestal. Un peu comme Pygmalion a fait pour sa Galatée, mais en toute innocence. Tu auras été mon Socrate. Merci de m'avoir communiqué ce désir insatiable de toujours vouloir apprendre, de toujours vouloir en savoir plus, même si ce n'est pas à au goût du jour.

Ce désir, je l'ai transmis à ta petite fille. Elle aime l'histoire et la géographie. Elle ne le réalise pas encore mais. je sais qu'elle nous remerciera un jour.

Merci Papa!

Henri Matisse, Icare

I hope you where able to discover the mysteries of the universe! Love you, for ever!

                                                      Your daughter, H xoxoxo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...